مشکل نمایش عکس در گوشی – web developers

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars ۱۲ امتیاز

Loading…

مشکل نمایش عکس در گوشی ، تجربه ای که امروز در اختیارتون قرار می دیم.

این مطلب برای وب مستران عزیز بوده،یا کسانی که مسئول کار با محتوای وب سایت ها هستند،که چگونه مشکل نمایش عکس در گوشی را حل کنند.

وقتی که مشکل نمایش عکس در گوشی کلافه تان می کند!

امروز سایت طراحی شده ی یکی از مشتریان عزیز رو داخل گوشی موبایل و جهت تست responsive کار بررسی می کردم که به قضیه جالبی برخوردم،اون هم اینکه برخی تصاویر و تنها دو تصویر در گوشی با مشکل مواجه هستند،جایشان هست اما خودشان نه! یعنی مرورگر گوشی قابلیت نمایش اون رو نداشت.

عکس رو حذف و آپلود مجدد کردیم اما مشکل به جا بود،اسم عکس رو از فارسی به انگلیسی تغییر دادیم اما باز مشکل به جا بود و بسی ضد حال!

این مشکل شاید به چشم نیاد اما برای مشتری ما مهم هست که سایتش در رزولیشن موبایل و مرورگرهای رایج موبایلی هم خوب نشون داده بشه و باز از آنجاییکه برای حل مشکل باید تلاش کرد و ساکت نموند، دست به دامان فتوشاپ شدیم و تصویر رو یک بار باز و به صورت بهینه وب ذخیره کردیم و بومب! مشکل حل شد.

اینجا منوی ؛save for web & Devices؛ باز هم کارشو به خوبی انجام داد و راهگشای این مشکل بود.حقیقتا دمش گرم!

یک نکته برای گرافیست های وب!

workspace کارتون رو مخصوص وب تنظیم کنید و حتما گزینه ای که بالاتر اشاره شد هم برای خروجی تصاویری که قراره تو وب نمایش داده بشه ، استفاده بشه تا وقت وب مستر بنده خدا گرفته نشه.البته شما خودتون استادید،جسارت نباشه یه موقع،جهت یادآوری بود فقط.

گرافيست وب بايد به اين قضيه توجه مي كرد كه شايد گوشي بعضي از كاربران (مخصوصا گوشي هاي توليد شده يكي دو سال پيش) هر فرمتي  و عكس با حجم بالا را پشتيباني نمي كند، و مي بايست در ذخيره عكس با فتوشاپ گزينه “(ذخیره برای وب و دستگاه های)… save for web & Devices” با فرمت “JPEG”(همه گوشي ها اين فرمت را پشتيباني مي كنند) را انتخاب مي كرد.

خلاصه کار طراحی و کدنویسی و پشتیبانی سایت این چیزها رو هم داره،البته شما هم ديگه گوشيتونو عوض كنيد و يه گوشي به روز و پيشرفته بگيريد، با فناوري پيش بريد. 🙂

نظرات شما را پذیراییم