مزیت خرید اینترنتی

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars ۲۶ امتیاز

Loading…

آیا تا به حال فکر کردید چگونه میتوان بدون اتلاف وقت و دور از ترافیک و شلوغی بازار خرید کرد؟
حتما براتون پیش اومده در هوای سرد یا گرم مجبور بشید برای خرید، مسافتی را طی کنید

با دسترسی آسان به اینترنت دیگه وقتشه که از خریداینترنتی استفاده کنیم

با دسترسی آسان به اینترنت، ارتباط جامعه‌های بشری راحت‌تر شده و خرید اینترنتی به یک روش رایج در خرید تبدیل شده تا مردم بتوانند مایحتاج مورد نیاز خود را در منزل به نحو احسن و در نهايت خریدهای به دور از خطر جاده، اتلاف وقت در مسیر و صف خرید از طریق اینترنت انجام دهند.

مزایای خرید اینترنتی:

۱) صرفه جویی در زمان:
با در نظر گرفتن میزان ترافیک، جای پارک خودرو و مسافت پیاده تا فروشگاه مورد نظر تنها با چند کلیک مي‌توان تمام نیازهای خود را خریداری کرد و این امر تا حد زیادی در زمان صرفه جویی می کند.

۲) صرفه جویی در بنزين:
افراد دیگر برای خرید نیاز به وسایل نقلیه ندارند در نتیجه هزینه‌ای برای سوخت بنزين پرداخت نخواهند کرد، حتي براي مسافت‌هاي كم.

۳) صرفه جویی در انرژی:
گاها خرید نیاز به زمان زیادی دارد و به همین دلیل ممکن است خسته کننده باشد. بدتر از این زمانی است که محصول مورد نظر شما در بازار موجود نباشد.

۴) جستجوی آسان کالا:
به کاربر این امکان را می دهد تا به راحتی، کالای مورد نظر با رنگ، سایز، مدل و سبک خاص خود را برای خرید بیابد. علاوه بر این می تواند به راحتی وجود و یا عدم وجود کالا ها را بررسی کند.

۵) حق انتخاب:
قدرت بالای انتخاب با كمترين زمان در میان طیف گسترده ای از کالاهاست.

۶) مقایسه قیمت ها:
باتوجه به مشکل بودن مقایسه شرایط خرید و محصول به دلیل بعد زمان و مکان، این نوآوری پیشرفته  اجازه می‌دهد تا به راحتی برندها و قیمت‌ها را تنها با چند کلیک بررسی و مقایسه کنید.

۷) مقایسه آسان فروشگاه ها و کالاها:
در مقایسه با خرید از فروشگاه‌هاي سنتی، اینترنت به خریداران این امکان را می‌دهد که به‌راحتی دو کالا را در کنار هم مقایسه کنند و حتی در صفحه مانیتور خود به طور همزمان به دوکالا در کنار فهرستی از مشخصات هرکدام نگاه کنند. این کار بسیار ساده تر از آن است که مشخصات یک کالا را هنگام خرید کالای دیگر به خاطر داشته باشیم.

۸) حمل كالا:
نیاز به حرکت و جابه‌جایی فیزیکی برای یافتن کالای مورد نظر در داخل هر فروشگاه و از یک فروشگاه به فروشگاه دیگر و حمل کالای خریداری شده تا منزل مشكل است.

۹) نظرات کاربران:
در خرید آنلاین شما قادر خواهید بود از نظرات خریداران پیشین و کاربران عادی در مورد محصول مورد نظر خود اطلاع کسب کنید.

 

شاید بتوان با توجه به مطالعات صورت گرفته، عمده‌ترین مزیت فروشگاه اینترنتی را “راحتی و سهولت” در امر خرید و فروش دانست.

 

معایب استفاده از فروشگاه اینترنتی برای خریداران

علاوه بر مزایای زیاد فروشگاه اینترنتی، یک عیب ناچیز نیز وجود دارد.

عدم امکان بررسی کالا از نزدیک

در فروشگاه اینترنتی تنها شرح محصول و عکس آن نمایش داده می‌شود و کالا قابل لمس نیست که موجب بروز مشکل برای بعضی خریداران آنلاین می‌شود. كه با امكان رزرو كالا در فروشگاه آنلاين ديگر اين مشكل نخواهد بود. بدین صورت که:
•    در مسافت‌هاي كوتاه با رزرو  چند ساعته كالا ميتوان بدون اتلاف وقت زياد  فقط به آدرس فروشگاه مقصد مراجعه  و از نزديك آن را مشاهده كرد.
•    مشاهده درب منزل و تکمیل خرید

نظرات شما را پذیراییم