با سرعت وارد دنیایی مجازی شوید –قسمت ۱

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars ۸ امتیاز

Loading…

Profiling(پروفایلینگ):

در اینجا به‌صورت مختصر با مبحث پروفایلینگ آشنا می‌شویم، پروفایلینگ بیشترین آنالیز خود را بر روی برنامه‌ای کد نویسی شده توسط زبان‌های برنامه‌نویسی داینامیک انجام می‌دهد، مثلاً درصد استفاده حافظه استفاده‌شده توسط برنامه، پیچیدگی برنامه و… . بیشترین کاربرد پروفایلینگ در برنامه‌نویسی مربوط به بهینه‌سازی آن برنامه یا قسمت‌های از برنامه، می‌باشد.

این مبحث در سایت‌های که ما آن‌ها را کد نویسی می‌کنیم مهم و حیاتی هست، زیرا کاربران سایت‌های ما براشون مهم هست که چقدر منتظر باشند یا چه میزان اینترنت برای بار شدن یک صفحه باید هزینه کنند. پس بهینه‌سازی یک امر حیاتی و ماندگار برای ما طراحان سایت می‌باشد. یکسری امکانات و سایت‌های خارق‌العاده وجود دارد که برای بهینه‌سازی سایت‌های کد زده مار را همیاری و کمک کنند، وجود دارد.

امید بر این می‌باشد که آموزش‌های ما به بهترین صورت ممکن شما رو برای داشتن سایت بهینه کمک و یاری کند با بهترین و جذاب‌ترین امکانات که در دنیایی مجازی وجود دارد. در سری اول این مبحث، به معرفی چندین ابزار که برای بهبودسازی وب‌سایت مورداستفاده قرار می‌گیرد معرفی می‌کنیم و در آموزش سری های بعد به معرفی Gecko Profiler که یک پروفایل حرفه‌ای برای فایرفاکس می‌باشد می‌پردازیم.

معرفی چند ابزار بسیار عالی برای سرعت بخشیدن به وب‌سایت شما:

در این سایت‌ها کافی است که شما آدرس سایت را وارد کنید تا خود این سایت زمان بار شدن، سرعت، درخواست‌ها، سایز صفحه و … سایت شما را برای شما محاسبه کند. به‌صورت مجزا تمام قسمت‌های یک سایت را محاسبه و متقابلاً درصد بهینگی آن‌ها را محاسبه می‌کند، شما با این امکانات می‌توانید سایت خود را بهینه کنید. این محاسبات قابل‌ جمع‌آوری و نگهداری هستند تا بتوانیم به‌راحتی مقایسه بعد و قبل از بهینه‌سازی را انجام دهیم. (توجه کنید ما در این سایت‌ها باید آدرس‌های صحیح یک وب‌سایت بارشده را وارد کنیم).

قدم به قدم خواهیم جلو رفت برای بهینه سازی به کمک یکی از وب سایت های بالا و  سایر ابزار های پروفایلینگ،منتظر باشید…

 

 

 

نظرات شما را پذیراییم