ویژگی های خوب برای داشتن یک وب سایت خوب

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars ۶۶ امتیاز

Loading…

 

 

شاید بارها پیش آمده که درمیان سایت هایی که مشاهده کردید یک  سری سایت هایی هست که بیشتر نظر شما را جلب می کند و خیلی راحت نیاز کاربر را براورده می کند. در این بخش سعی دارم بعضی از این ویژگی ها که تجربه ی شخصی خودم هست را در اختیارتان بگذارم . امیدوارم که برایتان مفید باشد.

۱٫بکار بردن ظاهری ساده در سایت

اولین چیزی که در نگاه اول کاربر را به سایت جذب می کند ، ظاهر سایت یا همان   UIاست . یک سایت با داشتن ظاهر زیبا و مناسب نظر هر مخاطبی را به خود جلب می کند. معمولا سایت های شلوغ هر کاربری را سردرگم می کند و باعث می شود دیرتر به خواسته ی خود برسد. پس یک سایت با کاربری آسان و ظاهری ساده بسیار عامه پسندتر است.

۲٫استفاده از رنگ های مناسب

یکی از موارد مهم و کاربردی هر سایت استفاده از رنگ مناسب است . بهتر است که از یک رنگ یا نهایتا دو رنگ استفاده شود . برای انتخاب رنگ مکمل میتوانید از خاکستری استفاده کنید زیرا خاکستری یک رنگ خنثی است و با هر رنگ دیگری متناسب است. و رنگ اصلی را می توانید متناسب با نوع حرفه یا برند انتخاب کنید ، مثلا برای سایت پزشکی و بیمارستان بهتر است رنگ سبز یا آبی استفاده شود.

۳٫انتخاب فونت مناسب:

فونت مناسب بر خوانایی و درک مخاطبان تاثیر می گذارد معمولا فونت ها ی ساده که خوانایی بیشتری دارد تاثیر بیشتری بر مخاطب دارد. همچنین انتخاب درست از فونت تاثیر زیادی بر زیبایی و ظاهر سایت دارد. و اما نکته ای که باید توجه شود عدم استفاده از چندین فونت می باشد. بجای این کار بهتر است از یک فونت ولی در حالت های مختلف : bold ، Regular یا Light  استفاده شود.

۴.سرعت لود شدن سایت را بالا ببرید

هرچه قدر تعداد عکس ها در صفحات سایت بیشتر باشد سرعت لود شدن آن هم بیشتر است و معمولا کاربران سایتی که دیر لود شود را نمی پسندند و زود خسته می شوند و حتی ممکن است از سایت خارج شوند به همین دلیل سعی کنید تا جایی که ممکن است از گذاشتن بیش از حد عکس اجتناب کنید.

در قسمت بعدی در مورد ux و محتوای سایت به مواردی اشاره می کنیم

موفق باشید

نظرات شما را پذیراییم